понедељак, 22. јун 2009.

Belgrade stencil: uvod

Blog koji upravo započinjem je moj mali doprinos afirmaciji jedne od mojih omiljenih vrsti umetnosti: stensilima. Želeo bih kroz interakciju sa ljudima koji čitaju ovaj blog da probamo da ukažemo koliko je ukupan street art uključujući i stensile jedan od bitnih faktora identiteta gradova, ali i da promovišemo beogradske stensile, umetnike iz našeg grada koji se njima bave, ali i da pokažem neke od najboljih stensila koje nađem na svojim putovanjima po raznim gradovima u svetu.

Moja ljubav prema stensilima je počela prošlog leta u Lisabonu kada me je moja drugarica Nives uvela u ovaj za mene novi svet umetnosti. Na tom putovanju sam napravio svoju prvu kolekciju fotografija stensila i od tada non-stop zagledam po zidovima da li ima neki stensil možda baš na njemu.

Prvo iznenađenje mi je bilo to što je upravo grad u kome živim pun interesantnih radova. Prvi stencil koji sam primetio i slikao u Beogradu je Bollywood Superstar od TKV (imam jedan tačno ispred svoje zgrade, ali ga ranije nisam primećivao…), a onda ih krenulo da bude sve više i više. Sve svoje prijatelje sam počeo da smaram o svom novom interesovanju i uskoro mi je Jovana napravila fotografije stensila iz svog kraja, Sanja mi šalje poruke gde je primetila novi dobri primerak, Urke i Igor mi šalju MMS-ove iz Pariza i Amsterdama… Sada imamo mesto koje može, između ostalog, da služi za razmenu vaših omiljenih stensila koje vidite u gradu ili negde drugde dok putujete.

Počećemo u svakom slučaju sa Beogradom. Pošto je ovo moj prvi zapis, za početak stavljam neke od svojih omiljenih stensila urađenih od strane raznih autora i na razne teme, bez neke posebne analize, dok bih u budućnosti želeo da možda imamo blogove o radovima određenih autora: TKV, Air, 352… ili po temama…gradovima… Uskoro ću postaviti blogove o stencil-ima iz nekoliko gradova gde sam nedavno putovao (Lisabon, New York, Amsterdam, Beč…) i ultimativni cilj bi bio da napravim pravu izložbu najboljih radova iz Beograda…

Na kraju bio bih vam svima zahvalan da pošaljete svojim prijateljima poruku o postojanju ovog bloga!
Lazar








Нема коментара:

Постави коментар