уторак, 15. мај 2012.

New York street art

Njujork je jedan od mojih najomiljenijih gradova na svetu, tako da i dan danas, nakon toliko odlazaka, kad god izađem iz tunela ispod reke Hadson i ugledam The New Yorker hotel dobijem neku novu energiju i inspiraciju. Zato me i čudi da nisam ranije pisao o ovom gradu i njegovom street art-u, koji ga zajedno sa hiljadu drugih stvari čini onim što jeste – najzanimljivijim gradom na svetu. Postoji još jedna za mene bitna stvar, mislim da je ovaj grad i pre nego što sam prvi put uživao u njemu značajno uticao na mene i moje vizuelne afinitete. Sada kada se setim kako sam voleo da gledam filmove čija se radnja dešava u Bronksu ili Bruklinu kako bih mogao da vidim sve te grafite, iscrtane vagone metroa i neone...

Ali da se vratimo temi – street art-u ovog fascinantnog grada. Odmah na početku moram da napomenem da ja svakako nemam nameru da probam da predstavim njegovu ukupnu street art scenu, jer je za to potrebna prava knjiga. Ovo je više skup fotografija radova na koje sam naleteo dok sam šetao gradom. Ja najviše volim Greenwich Village tako da su fotke uglavnom iz tog dela grada, mada ima i nekoliko radova iz Bruklina (hvala Milice za obilazak Bruklina). U sledećem postu ću postaviti neke od najboljih fotografija njujorških stensila koje sam uspeo da nađem na netu.

Njujork je zbog toga što je praktično glavni grad sveta bio interesantan svim umetnicima da u njemu ostave neki trag. Tako da šetajući možete naleteti na radove Banksy-a, Swoon, Dolk-a, Jef Aerosol-a, D Face, C215, Papermonster-a itd.






























Postoji jedan sjajni film o istoriji grafita u NYC-u – „Getting up“ koji mozete da pogledate ovde:  
    

a ako se slučajno nađete u NYC-u onda probajte da posetite 5 Pointz Aerosol Center! http://5ptz.com/graff/  Takođe, tu je jedna sjajna ekipa poznata kao Wooster Collective, koja prati lokalni street art. Na njihovom sajtu možete uvek da nađete pored sjajnih fotki i šta se dešava u gradu. Za kraj evo nekih linkova, uglavnom radova koje nisam pokrio u ovom tekstu:

11 коментара:

  1. Ufotkala sam gomilu primera raznih vidova ulicne umetnosti u East Villageu, nikako da ih i sama okacim na net (u medjuvremenu sam pojedine greskom i obrisala) a vidim da nekih vise ni nema (ili sam pobrkala ulice)..
    (ne znam samo zasto pises Nju Jork, mi kazemo Njujork, zar ne? :] )

    hvala sto delis razne zanimljivosti ovde na sajtu ;]

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. hvala za lepe reci i pravopisne lekcije :) evo vec sam sve ispravio.

      Ako hoces posalji mi fotke koje imas pa mozemo da ih objavimo u sledecem tekstu jer tada planiram da objavim radove koje su drugi ljudi uslikali. Pozz

      Избриши
  2. Анониман15. мај 2012. 03:44

    Lazarce, odlican ti je post, cast mi je bio da sam bio deo ove avanture :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bio si deo ekipe skoro svaki put. Ovde su slike murala koji je bio ispred naseg hotela u Brooklyn-u, zatim sa zidova kod High lane-a, pa sa brunch-a od rpe neku godinu u SoHo-u...

      PS: Borce, potpisi se lepo, i onako svi odmah znaju ko je napisao ovo :)

      Избриши
    2. Анониман15. мај 2012. 17:31

      Dragi Lazarce,

      Ja se fakat ne sjecam da sam vidio ni jedan od murala/stensila koje si slikao, ali ovo objasnjava full sta si radio kad si se "sneak out" od tvoje frendove i frendice (mi brinuli da nisi mozda radio puno gore stvari :)

      Anoniman 2

      Избриши
  3. Анониман15. мај 2012. 05:02

    Odlican tekst...i slike naravno :D !

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман15. мај 2012. 20:45

    Evo i jedan thumbs up duboko sa juzne hemisfere. svrati do malawija pa pronadjemo mozda nesto za sajt..i tebe. :))

    ОдговориИзбриши
  5. wow, bilo bi super da napravimo tekst o street art-u iz Malawi-ja :)

    ОдговориИзбриши